a
تماس برای مشاوره
021-66415896
021-66415948
021-66415863
کپی رایت 2020 حقوق یاران
تمامی حقوق محفوظ است.

9:00 - 19:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

021-66415863

تماس برای مشاوره

جستجو
فهرست
 

وکیل دادگستری در فروش مال غیر – فروش مال غیر – معامله فضولی

حقوق یاران > آموزشی  > وکیل دادگستری در فروش مال غیر – فروش مال غیر – معامله فضولی

وکیل دادگستری در فروش مال غیر – فروش مال غیر – معامله فضولی

یکی از مشکلات حقوقی که اغلب برای افراد به وجود می آید فروش مال غیر می باشد که بسیار بسیار پرونده های حساسی را به خودش تخصیص میدهد .

وکیل دادگستری در فروش مال غیر می تواند کمک بسیار زیادی به پیشرفت پرونده به نفع شما بکند و سعی کنید اگر براتون همچین مشکلی پیش آمد حتما از وکیل دادگستری در فروش مال غیر استفاده بکنید .

در این مقاله میخواهیم به چندتا از کمک هایی که یک وکیل دادگستری در فروش مال غیر می تواند به موکل خود بکند را به طور مختصر مورد بررسی قرار بدهیم .

 

وکیل دادگستری در فروش مال غیر

 

 

 منافع مورد معامله در فروش مال غیر

یکی از نکات و مسائلی که وکیل دادگستری در فروش مال غیر می تواند کمک شایانی به موکل خود بکند بحث منافع مورد معامله می باشد .

سوالی که همواره پیش می آید این هست که اگر یه مالی به صورت فروش مال غیر فروخته بشود منافع مالی که تا روز اجازه مالک استفاده می شود برای کیست ؟

برای مثال فرض کنید خانه ای به صورت فروش مال غیر فروخته شده به یک نفر ، حال 2 ماه بعد مالک اجازه می دهد که این معامله صحیح باشد در این 2 ماه مشتری از منزل استفاده کرده آیا باید به مالک اجاره این دو ماه را بدهد ؟

طبق ماده 258 قانون مدنی اجازه یا رد معامله توسط مالک از روز عقد موثر می باشد یعنی برای منافع در مثال فوق مشتری چیزی نباید بدهد .

ضمان مشتری فروش مال غیر

یکی دیگر از مواردی که در مسائل فروش مال غیر بسیار مهم می باشد و وجود وکیل دادگستری در فروش مال غیر به شدت احساس می شود، بحث ضامن بودن مشتری تحت هر شرایطی نسبت به مال فروخته شده به او و عدم اجازه مالک می باشد .

به عبارت دیگر فرض کنید مال غیری فروخته شده به مشتری و مالک اجازه معامله را نداده این معامله از ابتدا غیر نافذ بوده یعنی منتظر اجازه مالک باید باشد و برای بطلان این قرارداد مالک باید دادخواست بطلان معامله را بدهد و تحت هر شرایطی مشتری ضامن خسارات وارده به مالک بوده البته در صورتی که مال به تصرف مشتری رسیده باشد .

اجازه عوض مالی که معامل فضولی گرفته

وکیل دادگستری در فروش مال غیر نقش بسیار کلیدی در زمینه اجازه عوض مال ایفا میکند .

به بیان ساده تر در صورتی که کسی که مال غیر را فروخته پول را گرفته باشد ، وقتی که مالک معامله فروش مال غیر را اجازه بنماید گرفتن پول توسط فروشنده را هم اجازه داده است و دیگر حق رجوع به مشتری را نخواهد داشت و فقط حق رجوع به فروشنده معاملهفضولی را خواهد داشت .

اما اگر مالک فقط بیع را اجازه نماید مالک می تواند به مشتری هم رجوع نماید .

 

وکیل دادگستری در فروش مال غیر

 

ضامن بودن خریدار معامله فروش مال غیر

در صورتی که مالی به صورت مال غیر فروخته شده به تصرف مشتری رسیده باشد هرگاه مالک معامله را اجازه نکند ، مشتری نسبت به اصل مال و منافع آن در مدتی که تصرف او بوده ضامن است حتی اگر از منافع استفاده ای نکند چون در حکم غاصب است .

اگر مالی به صورت مال غیر فروخته شده باشد و در تصرف مشتری قرار بگیرد تحت هر شرایطی عیبی در آن به وجود بیاید ، مشتری ضامن عیب به وجود آمده است .

رجوع خریدار به فروشنده مال غیر

یکی دیگر از نکاتی که وکیل دادگستری در فروش مال غیر بسیار باید دقت کند این است که هرگاه مالک معامله را اجازه نکند و مشتری هم جاهل به فروش مال غیر بودن باشد ، حق دارد برای پولی که به فروشنده داده به او رجوع کند .

همچنین یکی دیگر از مواردی که وکیل دادگستری در فروش مال غیر باید اقدام کند و موکل ها به شخصه به این موضوع دقت نمیکنند این است که کلیه غراماتی که به مشتری جاهل وارد می شود را می تواند از فروشنده مال غیر بگیرد .

اما اگر مشتری عالم به مال غیر بودن باشد ، فقط حق رجوع برای پولی که پرداخته می باشد و دیگر حقی در برابر غرامتی که باعث به وجود آمدنش شده ندارد، چون آگاهانه این عمل را انجام داده است .

 

جهت انتخاب بهترین وکیل کیفری  تضمینی و مشاوره با گروه وکلای حقوق یاران در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 10 الی19 و پنجشنبه از ساعت 10 الی 15 میتوانید تماس حاصل فرمایید.

۶۶۴۱۵۸۶۳ – ۶۶۴۱۵۸۹۶  – ۶۶۴۱۵۹۴۸

جهت پیگیری مسائل و مشکلات حقوقی و کیفری خود، حتما با وکیل یا کارشناس حقوقی مشورت و همفکری نمایید. چراکه با تجربه و دانش متخصصین می توان در جهت بهتر به نتیجه رسیدن موضوع گام برداشت.
گروه وکلای حقوق یاران
۶۶۴۱۵۸۶۳-۶۶۴۱۵۸۹۶-۶۶۴۱۵۹۴۸

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید