a
تماس برای مشاوره
021-66415896
021-66415948
021-66415863
کپی رایت 2020 حقوق یاران
تمامی حقوق محفوظ است.

9:00 - 19:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

021-66415863

تماس برای مشاوره

جستجو
فهرست
 

طلاق توافقی صفر تا 100 – گواهی عدم امکان سازش – توافق زوجین برای طلاق

حقوق یاران > آموزشی  > طلاق توافقی صفر تا 100 – گواهی عدم امکان سازش – توافق زوجین برای طلاق

طلاق توافقی صفر تا 100 – گواهی عدم امکان سازش – توافق زوجین برای طلاق

 طلاق توافقی یعنی زوجین به هیچ وجه نمیخوان باهم زندگی کنن و طبق توافقی که باهم داشتن میخوان جدا بشن .تمامی حق و حقوق هایی که زوجین نسبت به هم دارن طبق توافقی که خودشون میکنن مانند مهریه ، نفقه ، جهیزیه و … هم قابل احترام هست و طبق توافق اونا انجام میگیره .

 

قبل از شروع به بحث اگه حوصله خوندن متن های حقوقی طول و دراز رو نداری میتونی فیلم خلاصه این متن رو ببینی و به چیزی که میخوای برسی یا اگه نگران حجم اینترنتت هستی میتونی وویس این فیلم رو نگاه بکنی

اگه جوابتو نگرفتی میتونی با شماره زیر تماس بگیری و از مشاوره های رایگان کادر حقوق یاران بهره مند بشی:

۶۶۴۱۵۸۹۶  –  ۶۶۴۱۵۸۶۳  –  ۶۶۴۱۵۹۴۸

 

 

مراحل طلاق توافقی

در صورتی که زوجین ، متقاضی طلاق توافقی باشن ، دادگاه اول باید موضوع رو به مرکز مشاوره ارجاع بده.

البته طرفین میتونن قبل از مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق توافقی رو به مرکز مشاوره بدن و در صورت عدم انصراف طرفین از طلاق ، مرکز مشاوره موضوع رو با مشخص کردن موارد توافق ، جهت اتخاذ تصمیم نهایی به دادگاه منعکس میکنه .

پس در طلاق توافقی حتما زوجین باید به مرکز مشاوره برن . این مرکز سعی در سازش داره و در صورتی که موفق بشه طرفین رو از طلاق منصرف کنه ، سازش نامه ای تنظیم میکنه و اگه نتونه طرفین رو از طلاق توافقی منصرف کنه ، نظر کارشناسی خودش رو در مورد علل و دلایل عدم سازش و با مشخص کردن موارد توافق ، به صورت مکتوب و مستدل به دادگاه اعلام میکنه و تصمیم نهایی در مورد طلاق توافقی با دادگاه هست و اصطلاحا حرف اول و آخر رو دادگاه میزنه .

 

طلاق توافقی

 

گواهی عدم امکان سازش چیست ؟

اگر طلاق به صورت طلاق توافقی یا طلاق به درخواست زوج باشه ، دادگاه گواهی عدم امکان سازش صادر میکنه ولی به درخواست زوجه باشه ، حسب مورد مطابق قانون به صدور الزام زوج به طلاق یا احراز شرایط اعمال وکالت در طلاق مبادرت میکند .

پس در صورتی که زوجین خواستار طلاق توافقی باشند ، میتونن تقاضای طلاق توافقی رو در مرکز مشاوره خانواده مطرح کنند یا اینکه برن دادگاه خانواده دادخواست بدن . اما اتخاذ تصمیم نهایی در زمینه طلاق در صورت عدم انصراف متقاضی از طلاق توافقی ، با دادگاه خانواده هست .

 

مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش چقدر است ؟

برای جواب به این سوال به دو نکته خیلی خیلی مهم باید توجه کرد :

  • اگر مرد از دادگاه تقاضای طلاق بکنه یا طلاق توافقی باشه ، در این صورت گواهی عدم امکان سازش صادر میشه . ثبت طلاق به موجب گواهی عدم امکان سازش منوط به قطعیت رأی هست .

مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش برای تسلیم به دفتر رسمی ازدواج و طلاق سه ماه از تاریخ ابلاغ رأی قطعی یا قطغی شدن رأی هست .

(قطعی شدن رأی یعنی رأیی که قابل واخواهی و تجدید نظر خواهی نباشه.)

  • اگر زن از دادگاه درخواست طلاق بکنه قاضی ابتدا باید بررسی کنه ببینه زن شرایط طلاق یکطرفه رو داره یا خیر ؟

برای دیدن شرایط درخواست طلاق یکطرفه از طرف زن اینجا کلیک نمایید.

اگر شرایط طلاق یکطرفه برای زن مورد تایید قاضی بود ، قاضی حکم طلاق رو صادر میکنه ، دقت بفرمایید که اینجا دیگه گواهی عدم امکان سازشی درکار نیست .

ثبت طلاق به موجب حکم طلاق منوط به نهایی شدن حکم صادره هست .

     (نهایی شدن رأی یعنی رأیی که قابل واخواهی و تجدیدنظر خواهی و فرجام خواهی نباشه )

مدت اعتبار حکم طلاق برای تسلیم به دفتر رسمی ازدواج و طلاق ، شش ماه پس از تاریخ ابلاغ رأی فرجامی یا انقضای مهلت فرجام خواهی می باشد.

شاید براتون سوال پیش بیاد که اگه تو این مدت زن یا مرد نره برای درخواست طلاق به دفتر رسمی ازدواج و طلاق چه اتفاقی میفته ؟

در صورتی که گواهی مذکور ظرف این مدت به دفتر رسمی ازدواج و طلاق تسلیم نشه یا طرفی که این گواهی رو دفتر رسمی ازدواج و طلاق تسلیم کرده ظرف مدت مقرر حاضر نشه یا مدارک لازم رو ارائه نکنه ، گواهی صادره از اعتبار ساقط میشه .

کلیه توافقاتی که زوجین برای طلاق توافقی با هم انجام دادن هم با عدم ارائه گواهی در مدت مقرر از بین خواهد رفت .

 

جهت انتخاب بهترین وکیل کیفری  تضمینی و مشاوره با گروه وکلای حقوق یاران در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 10 الی19 و پنجشنبه از ساعت 10 الی 15 میتوانید تماس حاصل فرمایید.

۶۶۴۱۵۸۶۳ – ۶۶۴۱۵۸۹۶  – ۶۶۴۱۵۹۴۸

جهت پیگیری مسائل و مشکلات حقوقی و کیفری خود، حتما با وکیل یا کارشناس حقوقی مشورت و همفکری نمایید. چراکه با تجربه و دانش متخصصین می توان در جهت بهتر به نتیجه رسیدن موضوع گام برداشت.
گروه وکلای حقوق یاران
۶۶۴۱۵۸۶۳-۶۶۴۱۵۸۹۶-۶۶۴۱۵۹۴۸

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید