a
تماس برای مشاوره
021-66415896
021-66415948
021-66415863
کپی رایت 2020 حقوق یاران
تمامی حقوق محفوظ است.

9:00 - 19:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

021-66415863

تماس برای مشاوره

جستجو
فهرست
 

مدارک لازم برای طلاق توافقی | وکیل در طلاق | حقوق یاران

حقوق یاران > آموزشی  > مدارک لازم برای طلاق توافقی | وکیل در طلاق | حقوق یاران

مدارک لازم برای طلاق توافقی | وکیل در طلاق | حقوق یاران

مدارک لازم برای طلاق توافقی مورد مهمی است که باید وکلا و افرادی که با طلاق توافقی سر و کار دارند آن را قبل از دادخواست و در طول روند رسیدگی تهیه کرده و تحویل مراجع زیربط بدهند .

همانطور که در مقاله طلاق توافقی کامل توضیح دادیم ، طلاق توافقی نوعی از طلاق است که زوجین هیچ علاقه ای به ادامه زندگی نداشته و توافق بر این دارند که از هم جدا بشوند .

به طور کلی در طلاق توافقی هر آنچه که باعث اختلاف بین زوجین می شود مانند مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ، حضانت و ملاقات فرزند و … باید قبل از هر اقدامی برای جدایی مورد توافق بین خودشان قرار گیرد وگرنه گواهی عدم امکان سازش صادر نخواهد شد .

 

مدارک طلاق توافقی

مراحل طلاق توافقی

قبل از پرداختن به مدارک مورد نیاز ، مراحل طلاق توافقی را توضیح می دهیم چون تا زمانی با مراحل آشنایی نداشته باشید پرداختن به مدارک توجیه خاصی ندارد .

گام اول : برای طلاق توافقی در ابتدا زوجین باید تمامی توافقاتی که در بخش قبلی گفته شده انجام دهند .

گام دوم : در گام دوم زوجین دو راه در پیش دارند یا به مرکز مشاوره رفته و کارهای مربوط به مرکز مشاوره را انجام دهند و یا به دفتر خدمات قضایی مراجعه نموده و دادخواست طلاق توافقی را بدهند و بعد از آن طبق دستور قاضی پرونده به مرکز مشاوره بروند .

گام سوم : بعد از گواهی که مرکز مشاوره صادر میکنه که حدودا 45 روز به طول می انجامد ، قاضی دادگاه اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش می کند .

گام چهارم : در گام بعدی با در دست داشتن مدارکی که در ادامه خواهیم گفت و همینطور گواهی عدم امکان سازش به دفتر رسمی ازدواج و طلاق مراجعه نموده و صیغه طلاق را جاری می نمایند .

مدارک طلاق توافقی

مدارک لازم برای طلاق توافقی

با توجه به مراحلی که در بخش قبلی گفته شده است ، مدارک مورد نیاز به شرح زیر می باشد:

مدارک مورد نیاز برای دادگاه :

اصل یا رونوشت عقد نامه ، شناسنامه ، کارت ملی مدارکی هستند که باید به دادگاه داده شود .

حال اگر عقد نامه در دسترس زوجین نباشد ، زوجین می توانند با در دست داشتن شناسنامه ها و کارت ملی به دفتر رسمی ازدواج و طلاقی که نکاح در آنجا انجام شده است تقاضای رونوشت برابر اصل عقد نامه را بکنند .

اگر شناسنامه و یا کارت ملی طرفین در دسترس نباشد با کپی این مدارک نیز می توان به طلاق دست یافت و مشکلی از این بابت ایجاد نخواهد کرد .

مدارک مورد نیاز برای دفترخانه رسمی ازدواج و طلاق :

برای دفتر خانه رسمی ازدواج و طلاق ، باید زوجین اصل و کپی شناسنامه های خودشان ، اصل و کپی کارت ملی ، سند ازدواج و یا رونوشت آن و گواهی عدم امکان سازشی که دادگاه صادر می کند و همچین گواهی عدم بارداری که با مراجعه به آزمایشگاه هایی که دادگاه مشخص می کند تهیه نموده و به همراه داشته باشند.

کد پستی را هم حتما به همراه داشته باشید که در دفترخانه قید می شود .

یکی از مواردی که بسیار سوال مطرح می شود بحث گواهی بکارت می باشد.

زمانی که زوجه ادعای باکره بودن می کند ، باید این ادعا را ثابت نماید ، به همین خاطر دادگاه وی را ملزم به مراجعه به پزشکی قانونی می کند تا گواهی بکارت را برای دادگاه بیاورد.

حال اگر زوج باکره بودن زوجه را تصدیق نماید آیا باز هم نیاز به گواهی بکارت می باشد ؟

بلی ، گواهی بکارت در هر صورت چه با تصدیق زوج چه با انکار زوج باید توسط زوجه در پزشکی قانونی به اثبات برسد.

سوال بعدی این است که آیا پزشکی قانونی متوجه ترمیم شدن بکارت توسط زوجه خواهد شد ؟

بازهم جواب این سوال مثبت می باشد و حتی در گواهی بکارتی که به دادگاه صادر می شود ، این موضوع قید می شود که بکارت زوجه ترمیم شده است که البته زوجه می تواند به این گواهی اعتراض کرده و دوباره مورد آزمایش قرار گیرد .

به طور کلی شما برای طلاق توافقی می توانید این امر را به وکلای مجرب سایت حقوق یاران محول نموده و بدون نیاز به شرکت در حتی یک جلسه در مراحلی که گفته شده ، طلاق خودتان را بگیرید .

 

جهت انتخاب بهترین وکیل کیفری  تضمینی و مشاوره با گروه وکلای حقوق یاران در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 10 الی19 و پنجشنبه از ساعت 10 الی 15 میتوانید تماس حاصل فرمایید.

۶۶۴۱۵۸۶۳ – ۶۶۴۱۵۸۹۶  – ۶۶۴۱۵۹۴۸

جهت پیگیری مسائل و مشکلات حقوقی و کیفری خود، حتما با وکیل یا کارشناس حقوقی مشورت و همفکری نمایید. چراکه با تجربه و دانش متخصصین می توان در جهت بهتر به نتیجه رسیدن موضوع گام برداشت.
گروه وکلای حقوق یاران
۶۶۴۱۵۸۶۳-۶۶۴۱۵۸۹۶-۶۶۴۱۵۹۴۸

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید